Sunday, October 30, 2011

真環保與假環保 - 林忌


真環保與假環保 - 林忌


Source : 
http://plastichk.blogspot.com/2009/08/blog-post_09.html


真環保與假環保


巴士最大的污染是甚麼?就是柴油引擎排出的廢氣,特別是歐盟前期、一期的引擎,排放更是後期的幾十倍,甚至過百倍;一直以來長期提出這個問題的,就是我--林忌,譚凱邦呢?他這年來談到巴士是談甚麼?


看看維基和傳媒發言的紀錄:
「環保觸覺表示希望市民明白在炎熱天氣下車廂內26 至28 度也可接受」
「環保觸覺主要關注部分環境問題,而絕大部分都與都市發展有關。 其關注項目包括:
1. 屏風樓效應
2. 光污染
3. 浪費資源
4. 室內空調溫度過低等。」


巴士冷氣凍不凍,對環境影響大些,還是巴士廢氣對環境的影響大些?巴士開引擎行走,冷氣就算高三度,根本對環境保護沒有幫助,引擎效率與冷氣的效率,本身就無法慳得到能源,但為甚麼明明林忌長期的建議更環保上百倍,為甚麼這個打著環保旗號的譚凱邦先生,對此完全沒有興趣?卻只有興趣拿著一個溫度計,在冷氣風口度到「低溫」,完全不理會乘客的感受?


更過癮係,環保觸覺說:「其實本會多年來一直建議巴士公司改用可開啟式車窗」!好環保呀!


開啟式車窗有咩問題?有開車的朋友一定知。


1. 風阻--巴士高速行駛時,一架密封的巴士因為有流線型,會大大減輕風阻而減少耗油,反之如果有人開窗,就會做成亂流與風阻,結果就係令巴士燒更多油,而對於歐盟前期或一期的巴士來說,只要少少增加耗油,就已經製造了完全不成比例的污染。


2. 如果有窗,巴士仲需唔需要開冷氣呢?如果需要,即係雙重污染--風阻造成耗油,打開窗開冷氣造成耗油;唔開冷氣,在巴士開得慢的情況下,即係冇風--車內會熱死,窗口冇風之餘,因為引擎會有餘熱,因為引擎的溫度都會影響車內的溫度,因此即使冷氣的出風口有風,都只會係熱風。


一個負責任的環保組織,絕對唔會走去處理巴士冷氣,而係會走去處理巴士廢氣;成街的巴士噴黑煙,成街的巴士因為失修問題、老化問題,一開車就成條街都係黑煙,有人手去每架巴士度冷氣幾多度,點解冇人手去捉黑煙巴士?政府唔夠人手去檢控黑煙巴士,佢地有人手卻走去度巴士冷氣,去為了「熱巴」奮鬥?


一個真正的環保組織,係會關心柴油車的廢氣多,定係同環保冇直接關係的冷氣多?


光污染--林忌呢個「非環保份子」都好奇怪,關注的光害仲多過果 d 口口聲聲關注光害的環保組織;近年香港興了一種服務業,叫做「浴足店」,佢地好喜愛使用五顏六色的招牌,仲要係閃光果隻;這種閃光又紅又黃又藍,離遠望去仲以為係救護車,極度擾民。


點解冇人理呢?正如觀塘區議會為了「國慶六十週年」的燈飾,正如維多利亞公園水池旁有個長年開住冇人睇的政府宣傳片大電視,正如隧道口的「國慶六十週年」廣告板,這些又無聊又唔環保的事情,點解冇環保組織出聲?點解要得我林忌一個去出聲?大家可唔可以解釋畀我聽?


減少資源浪費--如果連環保團體自己都資源浪費,我地唔可以批評佢?例如一千份「誠實售樓書」,點解這些自稱熱愛環保的人,全部都可以視而不見,當睇唔到就唔存在?


一個真正熱愛環保的人,會否走去印一千份「誠實售樓書」?走去中環當係傳單咁派?要有記者訪問,十份夠啦?最多一百份夠啦?點解要印一千份?


這是宣傳自己的行為,定係環保的行為呀?一個組織打著環保旗號去做反環保的事,更過癮係一大堆自稱環保的人,卻完全不關心這樣的浪費!任何一個真正熱愛環保的人,聽到一千份呢個數,只會係心痛--絕絕對對心痛如此的浪費。


更過癮的,就係「膠袋稅」減少浪費的講法。
唔知有些環保份子係真唔知,定係假唔知,香港最會浪費的「有錢人家」(包括很多中產)係點樣去超市購物的?


方法一:叫工人去超市買,然後等貨車送貨,貨車係污染高的柴油車,對環境造成的影響,係幾百個膠袋。
方法二:叫工人去超市買野,然後叫佢地搬--工人帶漏袋,佢地會叫工人去多幾次,如果工人要坐車先去得到,所坐的車所消耗的資源,唔知又點計呢?
方法三:自己開私家車去買,你有冇袋都冇所謂,因為佢有私家車,會成架手推車推去私家車度上貨,又或者行多幾轉。


膠袋稅真正影響最大的是誰?就是中下階層的小市民!他們減少了消費,但他們減少的消費絕對不是「浪費」,而是「生活質素」。


食少兩個生果,食少兩斤菜,食少兩包零食,飲少兩枝飲品--即使係健康飲品,在這些環保塔利班眼中,原來都係「浪費」!


一方面這些人好似很關心中下階層的生活質素,可是另一方面他們卻認為,因為「怕麻煩」這種人性是錯的,因為人會犯錯「健忘」問題,都係不能饒恕的,因此膠袋稅絕對係「小事」,難道他們家全部都是用菲傭?難道他們從未見過阿媽辛辛苦苦的一包兩包帶回家?特別係有一段距離先回到家?


事不關己,己不勞心,對很多人很麻煩的大事,對於他們就是小事;因此有更環保的事不做,他們就要選擇這種對自己影響最細,對部份無助的人影響最大的事,去支持政府收稅!


要減少浪費?立法禁止超市送貨上門啦!立法禁止香港人請外傭啦!最有效的,就是效法德國的做法,勒令全香港硬性下午六時收工,除超市、飲食業之外,六點後不准營業!


為甚麼不?為甚麼外國樣樣野都可以引入,偏偏這個最立竿見影的,他們就不敢引進?


那些針對發電廠,針對特首做「氣候逃犯」的環保組織,如綠色和平,林忌一直都致以最高的敬意,因為即使有些政見上的不同,正如本土行動的菜園問題,林忌本身亦不太明白;但凡是真正為了社會出了一分力的,我都會盡全力去幫,盡全力去維護他們的自由與理想!


反之,那些有環保事唔做,專做埋一些假環保議題用來作政治資本的,對唔住,既然佢可以從政,既然佢可以參選立法會,那麼我們就可以政治人物的標準,去審視佢的所作所為--因為譚凱邦唔再係普通的環保份子,而係一個參選的政治人物!
張貼者: 林忌 
-------------------------------------------



http://www.facebook.com/greenbuses
http://www.facebook.com/groups/130472513662654/



意見


Source : 
http://plastichk.blogspot.com/2009/08/blog-post_09.html


關於"建議巴士公司改用可開啟式車窗"呢個問題, 我有話要說.


有開過車的人, 都知道在低速行走的情況下, 開冷氣造成的耗油量, 比開窗造成的風阻, 更消耗能量. 


在私家車上, 要到80km/h或以上, 開冷氣才會比開窗更慳油. ( excluded the extra energy used for AC )


香港的巴士, 即使在公路, 都只能以70km/h行走. 所以, 巴士不開冷氣, 絕對能慳到油.


另外我認為, 在秋季和冬季, 大部份乘客都不會介意坐熱狗巴士. 如果巴士車窗能自由開關, 巴士公司就可在秋冬增強熱狗服務, 乘客慳車費之餘, 巴士公司亦可慳油. 至於夏季乘客亂開車窗問題, 只要加個鎖就得, 十分容易執行.


所以, 我是支持巴士公司引入可開關車窗的巴士.


------------------------


但我唔多認同你話向巴士度開冷氣幾大都一樣咁蝕電講法lo..
換個比喻洗1蚊同洗3蚊會唔會無分別 
就咁3蚊都由至少2個硬幣組成點都重d
點都唔一樣掛


------------------------


私家車一般天氣開冷氣會令耗油量增加4%左右


而印度一個研究指出於濕熱天氣中一部45座巴士開冷氣會令耗油量增加60%(冬天) 至82%(夏天)。當然,國情不同,印度的巴士未必有香港的先進、未必有香港的大部、而天氣都比香港更極端。
我手上無香港雙層巴士的數據,但至少可以從印度的研究中得知車開冷氣會令耗油量升高的事實,基本上可以叫常識。你渣私家車 (假設係自動波)上斜路唔夠力第一件會做的事係乜?一定熄冷氣先啦!


風阻方面,私家車在高速公路行70mph (~110kmh) 開窗會耗油不多於4%。私家車行70kmh 開窗基本上比關窗開冷氣耗油會低一點。放大層面到巴士,巴士方面數據我冇,但係你有冇?


林生你一邊用你自己渣私家車的「體驗」、「常識」去理解巴士風阻、冷氣的問題,卻一邊同時將其「無限放大」成巴士的來反駁其他網友對你論點的質疑,卻無提出數據......我覺得有少少自相矛盾。


---------------------------------------------------------


如果不開冷氣或冷氣開細一點不能節約能源,那麼你等於打破了能量不滅定律了。


我討厭冷氣巴、你喜歡冷氣巴,是出自各自的經驗,這點無法辯駁。
但要支持開冷氣,也不能夠把道理反過來說。
開冷氣與否,對能源消耗和排放當然有影響。


-----------------------------------------------------------------------------------


普通3000cc私家車兩噸唔夠,200匹多少少
坐四個人


雙層巴士又點?隨便舉個例富豪比較新的巴士,B10TL (我自己對巴士都唔太熟),9600cc,但係都只係有285匹,重量方面唔洗多講你都知有幾重...


巴士用冷氣機我記憶中最輕的都重大約150kg,當然愈舊愈重。


我要講的係,冷氣對大cc 私家車表現影響的確唔太大,我自己屋企有部3500cc房車,我拎去飛大帽山開盡冷氣一樣咁正;但係巴士唔同,巴士雖然大cc但係其馬力唔係你想像中的高,冷氣對耗油量 (以至排放)的確有好大影響。


呢個環保組織提議25.5度,你需要由乘客舒適感角度出發去反對其建議,而唔係由冷氣機食唔食油的角度出發。因為一講到耗油量你一定會理虧。冷氣愈凍愈食油、部巴士冇冷氣一定比有冷氣行得更爽係不變的定理,點樣樣去將乘客舒適感同巴士排放作一個平衡先係真正研究的重點。巴士冷氣每低一度平均就要多1%油。


你可能覺得1%微不足道,
但係用環保人角度出發每一個% 都好重要。換新車可以將排放減低例如20%,但係將舊車冷氣調高5度就直接可以慳5%,你會唔會覺得相對地平 + 容易 + 比較快捷? 訂一部車都要等一年左右先運到香港。


當然都要睇舒適度,我渣屋企果部3500cc 車我渣的話set 冷氣24度、我呀媽就set 22度。巴士25度我可以接受,但係再熱少少的話我會寧願渣車都唔坐巴士。


我好同意你講更新車隊比熄冷氣重要,但係換新車一來時間耐,二來「湯」車唔係你想像中的環保。保養方面我都同意你要做得更密,但係我都保留透過改裝引攣去做到減排效果的選擇...

No comments: